From CO2 to biodegradable plastics

از دی اکسید کربن تا پلاستیک های زیست تخریب پذیر

خبر جدید- تیمی از دانشمندان A&M تگزاس سیستمی را توسعه داده اند که از دی اکسید کربن، برای تولید پلاستیک های زیست تخریب پذیر یا بایوپلاستیک ها استفاده می کند تا جایگزین پلاستیک های تجزیه ناپذیری گردند که امروزه استفاده می شوند. این تحقیق به دو چالش می پردازد: تجمع پلاستیک های تجزیه ناپذیر و اصلاح انتشار گازهای گلخانه ای.

این پژوهش که در 28 سپتامبر در Chem انتشار یافت، با همکاری Susie Dai؛ دانشیار دپارتمان میکروبیولوژی و پاتولوژی گیاهی A&M تگزاس و Joshua Yuan؛ ریاست سابق سنتتیک بیولوژی و محصولات تجدیدپذیر در دپارتمان میکروبیولوژی و پاتولوژی گیاهی A&M تگزاس و ریاست کنونی دپارتمان انرژی، محیط زیست و مهندسی شیمی سنت لوئیس در دانشگاه واشنگتن انجام شد. محققان کالج کشاورزی و علوم زیستی A&M تگزاس و تیم‌هایشان حدود دو سال برای توسعه این سیستم یکپارچه کار کردند که در آن از دی اکسید کربن به عنوان ماده اولیه برای رشد باکتری‌ها در محلول‌های غذایی و تولید بایوپلاستیک‌ها استفاده می شود.

Susie Dai گفت: “تاکنون از دی اکسید کربن در کنار باکتری ها جهت تولید بسیاری از مواد شیمیایی از جمله بایوپلاستیک ها استفاده شده است. اما طراحی کنونی؛ یک جریان روان و بسیار کارآمدی را در مسیر تبدیل دی اکسید کربن به بایوپلاستیک ها ایجاد می کند، به طوری که ابتدا از الکتریسیته برای تبدیل دی اکسید کربن به اتانول و سایر مولکول های دو کربنه استفاده می شود – فرآیندی به نام الکتروکاتالیز. سپس باکتری‌ها مولکول‌های اتانول و کربن را مصرف نموده و به عنوان ماشینی برای تولید بایوپلاستیک‌ها عمل می کنند”.

8 مهر 1401

منبع: www.bioplasticsmagazine.com

This post is also available in: English

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *