استفاده از کاغذ باطله برای تولید آنزیم

آیا میدانید که می توان از کاغذ باطله برای تولید آنزیم استفاده کرد؟

محققان موسسه فیزیک مدرن (IMP) آکادمی علوم چین (CAS) اخیراً دریافته اند که می توان از کاغذهای باطله به طور موثری برای تولید آنزیم توسط Trichoderma longiflorum استفاده کرد. این مطالعه در Journal of Cleaner Production منتشر شده است.

سلولاز به طور گسترده ای در سوخت های زیستی، مواد غذایی، تولید کاغذ، شستشوی منسوجات، دارو، خوراک دام و تصفیه زباله های کشاورزی استفاده می شود. با این حال، هزینه بالای تولید این آنزیم همچنان یک چالش اساسی برای کاربردهای بیشتر آن در صنعت است.

کاغذهای باطله، به دلیل غنی بودن در سلولز، قیمت پایین و فراوانی زیاد، قابلیت استفاده زیادی دارند. بنابراین، تولید سلولاز و زایلاناز با استفاده از کاغذهای باطله نه تنها هزینه تولید آنزیم را کاهش می دهد، بلکه باعث دستیابی به استفاده کارآمد از منابع کاغذ باطله می شود.

در این آزمایش ، محققان از کاغذهای باطله اداری، تخته موجدار، کاغذ مجله و دستمال کاغذی برای تولید آنزیم توسط T.longiflorum LC-M4  استفاده کردند. مطالعه خصوصیات ساختاری کاغذهای باطله نشان داد که مواد پرکننده مانند کربنات کلسیم می تواند عناصر غذایی مورد نیاز برای رشد میکروبی و سنتز آنزیم را فراهم کند.

نتایج به دست آمده از این مطالعه، امکان استفاده از کاغذهای باطله به عنوان منبع کربن القایی برای تولید آنزیم را نشان می دهد که هم برای اقتصاد و هم برای محیط زیست فایده زیادی دارد.

منبع: english.cas.cn

This post is also available in: English

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *