NTU-Harvard-packaging

یک بسته بندی زیست تخریب پذیر و هوشمند برای مواد غذایی

خبر جدید- تیمی از دانشمندان دانشگاه صنعتی نانیانگ NTU)، سنگاپور) و دانشکده بهداشت عمومی چان هاروارد T.H. ، ایالات متحده، یک ماده بسته بندی “هوشمند” برای مواد غذایی ساخته است که زیست تخریب پذیر بوده و میکروب های مضر برای انسان را از بین می برد. همچنین می تواند ماندگاری میوه های تازه را دو تا سه روز افزایش دهد.

این بسته بندی ضد آب از نوعی پروتئین ذرت به نام زئین، نشاسته و بایوپلیمرهای دیگری ساخته شده است که حاوی ترکیبی از ترکیبات ضد میکروبی طبیعی می باشد. این ترکیبات شامل روغن آویشن، یک گیاه رایج مورد استفاده در پخت و پز، و اسید سیتریک است که معمولا در مرکبات یافت می شود.

نتایج تست های آزمایشگاهی حاکی از آن است هنگامی که این ماده در معرض افزایش رطوبت یا آنزیم‌های باکتری‌های مضر قرار می‌گیرد، فیبرهای موجود در بسته‌بندی، ترکیبات ضد میکروبی طبیعی را آزاد می‌کنند که سبب از بین رفتن باکتری‌های خطرناک رایج آلوده کننده مواد غذایی مانند E.Coli، لیستریا و قارچ می شود.

از آنجایی که این ترکیبات با باکتری‌هایی که روی سطح بسته‌بندی و همچنین روی خود محصول غذایی رشد می‌کنند مبارزه می‌کنند، ماده بسته بندی تولید شده، پتانسیل کاربرد برای طیف گسترده‌ای از محصولات، از جمله غذاهای آماده، گوشت خام، میوه‌ها و سبزیجات را دارد.

13 دی 1400

منبع: www.bioplasticsmagazine.com

This post is also available in: English

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *