CBE JU

صنایع زیست پایه اروپائی؛ پیشرو در زمینه تحول سبز

خبر جدید- از زمان انتشار اولین استراتژی اقتصاد زیستی اتحادیه اروپا در سال 2012، بخش اقتصاد زیستی اروپا رشد قابل توجهی را تجربه کرده است، بطوریکه در سال 2017، ارزش آن حدود 2.4 تریلیون یورو تخمین زده شد – افزایش 25 درصدی در کمتر از ده سال. در همین دوره، گردش مالی در میان صنایع زیست پایه اروپا مانند مواد شیمیایی و پلاستیک، داروسازی، کاغذ و محصولات کاغذی، صنایع مرتبط با جنگل، نساجی، سوخت‌های زیستی و انرژی زیستی با 23 درصد افزایش از 600 میلیون یورو به 750 میلیون یورو افزایش یافت.

سال 2021 آغاز فصل جدیدی برای اقتصاد زیستی اتحادیه اروپا و صنایع زیست پایه اروپایی است که با ایجاد مشارکت CBE JU (مشارکتی بین اتحادیه اروپا و صنایع زیست پایه) به عنوان جانشین BBI JU همراه بود. هدف این مشارکت دولتی-خصوصی جدید بر اساس دستاوردهای قبلی خود و پیشبرد اقتصاد زیستی پایدار و رقابتی اتحادیه اروپا در طول 10 سال آینده است و در عین حال به چالش های زیست محیطی، آب و هوا، فناوری، نظارتی، اجتماعی و بازار می پردازد.

 

CBE JU اولین فراخوان 120 میلیون یورویی خود برای دریافت پروپوزال پروژه در زمینه منابع پروتئین جایگزین، جایگزین‌های مواد شیمیایی فسیلی، سیستم‌های نظارتی برای پایداری محیطی و دایره‌ای و منابع جایگزین مواد غذایی با ارزش افزوده بالا را در ژوئن 2022 اعلام کرد. مهلت این فراخوان در سپتامبر به اتمام رسید و ارزیابی ها در حال حاضر ادامه دارد. انتظار می رود اولین موافقت نامه های کمک هزینه برای متقاضیان موفق در ماه می 2023 صادر شود.

9 آبان 1401

منبع: www.openaccessgovernment.org

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *