biodolomer

فنجان های قابل کمپوست برای نوشیدنی

خبر جدید- فنجان های نوشیدنی تولیدشده توسط شرکت هپی دلفین مستقر در انگلستان، اولین فنجانی است که از بیودولومر قابل کمپوست ساخته شده است. رویداد Grand prix ابوظبی (24-26 Nov. 2023) اولین جایی بود که از این فنجان ها در مقیاس بزرگ استفاده کرد و تعداد 150000 عدد فنجان به Ethara (برگزار کننده مسابقات فرمول 1 Etihad Airways Abu Dhabi Grand Prix  )، عرضه شد.

این لیوان ها بسیار بادوام و پایدار هستند و قابلیت چاپ بر روی آن ها وجود دارد. این محصول را می توان همراه با ضایعات غذایی جمع آوری و مستقیماً به یک واحد کمپوست صنعتی منتقل کرد که نتیجه آن؛ خاکی با مواد معدنی بسیار بالا خواهد بود.

Biodolomer که توسط شرکت سوئدی Gaia Biomaterials ابداع شده است، نوعی پلاستیک زیستی است که عمدتاً از مواد معدنی طبیعی و روغن‌های گیاهی ساخته می‌شود. این ماده به صورت گرانول عرضه می شود و در اکثر روش های تولید پلاستیک قابل استفاده است. این ماده دارای ویژگی های مشابه پلاستیک می باشد – با این تفاوت که قابل کمپوست و بسیار بادوام بوده و هیچ گونه آلودگی میکروپلاستیکی برجای نمی گذارد. Biodolomer برای هرچیزی از کیسه های مواد غذایی گرفته تا فیلم های پوششی مورد استفاده در کشاورزی قابل استفاده است.

7 آذر 1402

منبع: www.gaiabiomaterials.com

This post is also available in: English

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *