Luca car

لوکا ؛ خودرویی که از مواد بازیافتی ساخته شده است

خبر جدید- یک گروه 22 نفره از دانشجویان “دانشگاه صنعتی آیندهوون” (Eindhoven University of Technology) هلند، خودرویی ساخته‌اند که تقریبا تمام آن از مواد بازیافتی است. این محققان با سرهم کردن مواد پلاستیکی (مانند بطری‌ها و پلاستیک‌های رهاشده در اقیانوس‌ها)، پارچه‌های بی‌مصرف و موی اسب و … این ماشین را ساخته و اسم آن را لوکا گذاشته‌اند.

هدف آنها از کاربرد ضایعات در ساخت خودرو این است که نشان دهند ضایعات هم مواد ارزشمندی هستند و حتی می‌توان از آنها برای کاربردهای پیچیده‌ای مانند ساخت خودرو استفاده کرد.

در ساخت شاسی این خودرو از الیاف کتان مخلوط با پلاستیکهای موجود در اقیانوس استفاده شده است. ترکیب پلاستیک‌های گوناگون به خصوص هنگامی که با الیاف طبیعی مخلوط می‌شوند، استحکام شگفت‌آوری به شاسی می‌بخشد.

بدنه خودرو از پلاستیک محکم ساخته شده و با لایه خاصی پوشیده شده است که به رنگ زرد است. بدین ترتیب برای رنگ کردن بدنه خودرو از رنگ‌های سمی استفاده نشده است. شیشه های کناری و عقب نیز از شیشه های بازیافتی ساخته شده اند که فرایند بازیافت باعث ایجاد ته رنگ مشکی مجللی در شیشه ها می گردد. این خودرو دو موتور الکتریکی دارد که به آن امکان می‌دهد تا به سرعت ۹۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

20 مهر 1399

منبع: www.www.tue.nl

www.hamshahrionline.ir

 

 

This post is also available in: English

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *