مالچ ها و صنعت کشاورزی

آیا می دانید…

استفاده از پلاستیک در کشاورزی به طور قابل توجهی افزایش یافته، به طوری که کلمه “plasticulture” به عنوان ترکیبی از کلمات “plastic” و “agriculture” به وجود آمده است.

این مفهوم هنوز در اروپا بسیار رایج است؛ بدین ترتیب که در دوره دو ساله 2018-2019، 713655 تن پلاستیک فروخته شده مربوط به پلاستیک مورد استفاده در صنعت کشاورزی بوده، مانند مالچ های پلاستیکی که 11.2 درصد از پلاستیک فروخته شده در این صنعت و 25.3 درصد از پلاستیک فروخته شده برای تولید محصولات کشاورزی را به خود اختصاص داده است (نمودار ذیل).

مالچ ها به دلیل مزایایی که دارند مانند بهبود رطوبت، کاهش فشردگی و فرسایش خاک، تنظیم دما و بهبود استقرار و رشد گیاه، بر روی سطح خاک استفاده می شوند.

علاوه بر مالچ های پلاستیکی، مالچ های ارگانیک (محصولات گیاهی یا حیوانی) و مالچ های خاص (مانند سنگریزه) نیز وجود دارند. مالچ های ارگانیک می توانند استفاده از پلاستیک و اثرات مضر آن بر محیط زیست و سلامت را کاهش دهند، تغذیه خاک را بهبود بخشند، نیاز به آفت کش ها را کم کرده و قدرت علف های هرز را کاهش دهند. این سه گروه از مالچ ها را می توان بر اساس اهداف خاص، به صورت ترکیبی با یکدیگر استفاده کرد.

منبع:  Abbate, C., Scavo, A., Pesce, G.R., Fontanazza, S., Restuccia, A. and Mauromicale, G., 2023. Soil Bioplastic Mulches for Agroecosystem Sustainability: A Comprehensive Review. Agriculture13(1), p.197.

 

This post is also available in: English

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *