Protecting foods

محافظت از مواد غذایی توسط فیبرهای بایوپلیمری

خبر جدید- محققان دانشگاه راتگرز با هدف تولید جایگزین های سازگار با محیط زیست برای بسته بندی و ظروف پلاستیکی مواد غذایی، پوشش گیاهی زیست تخریب پذیری را ایجاد کرده اند که می تواند روی غذاها اسپری شده و از میکروارگانیسم های بیماری زا و فاسد کننده و آسیب های وارده طی حمل و نقل مواد غذایی محافظت کند.

این فرآیند به طور بالقوه می تواند اثرات نامطلوب زیست محیطی ناشی از بسته بندی پلاستیکی مواد غذایی را کاهش دهد و همچنین از سلامت انسان محافظت کند.

مقاله مرتبط که در مجله علمی Nature Food منتشر شده است، نوع جدیدی از فناوری بسته بندی را با استفاده از الیاف مبتنی بر پلی ساکارید/بایوپلیمر توصیف می نماید. مواد حاصله که مواد غذایی را در بر می گیرد به اندازه کافی محکم است و آنرا از قهوه ای شدن محافظت می کند. همچنین حاوی عوامل ضد میکروبی مانند روغن آویشن، اسید سیتریک و نایسین برای مبارزه با فساد و میکروارگانیسم های بیماری زا مانند E. coli و لیستریا می باشد.

در این مقاله، توصیفی از فناوری به نام focused rotary jet spinning که توسط آن بایوپلیمر تولید می‌شود و ارزیابی‌های کمی که نشان می‌دهد این پوشش زمان ماندگاری آووکادو را تا 50 درصد افزایش داده است، آورده شده است. طبق این مطالعه، پوشش مذکور را می توان با آب شستشو داد که در عرض سه روز در خاک تجزیه می شود.

13 تیر 1401

منبع: www.bioplasticsmagazine.com

This post is also available in: English

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *