First Evidence Of Microplastics Found In Human Placentas

میکروپلاستیک یافت شده در جفت نوازادان متولد نشده

خبر جدید- ذرات میکروپلاستیک برای اولین بار در جفت نوزادان متولد نشده آشکار شده است که محققان معتقدند “این مسئله بسیار نگران کننده است”.

تأثیر میکروپلاستیک بر روی بدن هنوز ناشناخته است، اما دانشمندان بیان کرده اند  كه این ذرات می توانند به عنوان حامل مواد شیمیایی عمل کرده و باعث آسیب دیدگی طولانی مدت یا اختلال سیستم ایمنی در حال رشد جنین شوند. میکروپلاستیک ها در جفت چهار زن سالم که حاملگی و زایمان طبیعی داشتند، مشاهده شد و به احتمال زیاد، توسط مادران مصرف یا تنفس شده اند.

در این راستا، دوازده ذره پلاستیکی یافت شد. با توجه به اینکه تنها حدود 4٪ از هر جفت مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت، بنابراین تعداد کل میکروپلاستیک ها بسیار بیشتر بوده است. تمام ذرات یافت شده پلاستیک هایی بودند به رنگ های آبی، قرمز، نارنجی یا صورتی رنگ که ممکن است منشا آنها بسته بندی، رنگ ها یا مواد آرایشی و محصولات مراقبت شخصی باشد.

اندازه اغلب ذرات میکروپلاستیک 10 میکرون (0.01 میلی متر) بود، به این معنی که این ذرات به اندازه کافی کوچکند تا به وسیله جریان خون حمل شوند. ممکن است ذرات میکروپلاستیک وارد بدن نوزادان شده باشند، اما محققان قادر به ارزیابی این موضوع نبودند.

microplastic & human placenta

در مطالعه منتشر شده در مجله Environment International ، محققان نتیجه گرفتند: “با توجه به نقش حیاتی جفت در حمایت از رشد جنین و عملکرد به عنوان یک رابط با محیط خارجی، وجود ذرات پلاستیکی بالقوه مضر مسئله ای است که نگرانی بزرگی را به همراه دارد. جهت بررسی اینکه آیا وجود میکروپلاستیک ها ممکن است از طریق ایجاد پاسخ های ایمنی یا آزاد شدن آلاینده های سمی منجر به آسیب شوند، نیازمند مطالعات بیشتری می باشد. ”

3 دی 1399

منبع: www.theguardian.com

This post is also available in: English

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *