compostable plastic

یک روش جدید برای تسریع تخریب پلاستیک های قابل کمپوست با استفاده از آب و حرارت

خبر جدید- در دانشگاه کالیفرنیا، دانشمندان روشی را ابداع کرده اند که پلاستیک های قابل کمپوست را می توان به راحتی و فقط با گرما و آب طی چند هفته تجزیه کرد و این روش مسئله ای که باعث ایجاد مشکل و سردرگمی برای صنایع پلاستیک و فعالان محیط زیست شده است را حل می کند.

تینگ ژو، استاد علوم و مهندسی مواد دانشگاه برکلی، بیان کرده است: “مردم اکنون آماده اند که از پلیمرهای زیست تخریب پذیر در تهیه پلاستیک های یکبار مصرف استفاده شود، اما اگر مشخص گردد که این امر مشکلات بیشتری نسبت به مزایای آن دارد، این سیاست ممکن است دوباره تغییر کند”. هرچند در این راستا، دانشمندان این دانشگاه معتقدند که در مسیر درستی قرار داشته و قادرند با این روش، مشکل ناشی از پلاستیک های یکبار مصرف غیرقابل تجزیه را حل کنند.

از نظر تئوری، این فناوری جدید بایستی در رابطه با انواع دیگر پلاستیک های پلی استر نیز قابل استفاده باشد. از سوی دیگر، آقای ژو، بر این باور است که بهتر است پلاستیک های پلی الفینی به محصولات با ارزشتری تبدیل شوند نه کمپوست، و در حال کار بر روی روش های تبدیل پلاستیک های پلی الفین بازیافتی برای استفاده مجدد از آن ها است.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید لینک زیر را مطالعه نمائید:

https://omnexus.specialchem.com/news/industry-news/faster-degrade-compostable-plastics-000224584

منبع: www.european-bioplastics.org

This post is also available in: English

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *