china ban plastic

برنامه چین برای ممنوعیت پلاستیک

آیا میدانید چین در ژانویه 2020 طرحی را برای ممنوعیت یا کاهش قابل ملاحظه تولید و به کارگیری فراورده های پلاستیکی ناسازگار با محیط زیست در 5 سال آینده منتشر کرده است؟

بر اساس سندی که توسط کمیسیون اصلاح و توسعه ملی (NDRC) و وزارت بوم شناسی و محیط زیست صادر شده، این کشور تولید، فروش و استفاده از پلاستیک های خاص را به تدریج ممنوع یا محدود خواهد کرد، در حالیکه استفاده از انواع تجزیه پذیر و قابل بازیافت را به عنوان جایگزین ترویج می نماید.

در این سند، برای پنج سال آینده، جدول زمانی گام به گام تعیین شده است، به عنوان مثال تا پایان سال 2020، استفاده از نی های پلاستیکی یکبار مصرف تجزیه ناپذیر ممنوع می شوند، همچنین تا این زمان از کاربرد ظروف پلاستیکی یکبار مصرف غیر قابل تجزیه در غذاخوریهای سطح شهرها ممانعت به عمل می آید. تا پایان سال 2022، ممنوعیت ظروف غذاخوری پلاستیکی به شهرستان ها نیز گسترش می یابد.

علاوه بر این، همه هتل ها و مهمانسراها باید تا سال 2025 استفاده از ظروف پلاستیکی یکبار مصرف را متوقف کنند و مراکز خدمات پستی نیز نباید از بسته بندی ها، نوار و کیسه های پلاستیکی یکبار مصرف غیر قابل تجزیه استفاده کنند.

در این میان، چین مشوق کاربرد مواد جایگزین مانند محصولات غیر پلاستیکی و کیسه های خرید تجزیه پذیر بوده و تمایل زیادی به تلاش در زمینه بازیافت و رهایی از ضایعات پلاستیکی دارد.

منبع: www.xinhuanet.com

This post is also available in: English

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *