Toraphene bioplastic

کاربرد گرافن در بیوپلاستیک

خبر جدید- شرکت بیوتکنولوژی Toraphene انگلستان در حال آماده شدن است تا  از اولین جایگزین واقعا زیست تخریب پذیر و قابل کمپوست برای بسته بندی پلاستیکی که از نظر تجاری نیز گزینه مناسبی می باشد، رونمایی کند.

این شرکت یک ماده جدید از بیوپلیمرهایی كه به طور طبیعی كمپوست می شوند و بدون دخالت انسان حتی در اقیانوس تجزیه می شوند، به نام Toraphene تولید كرده است كه نسبت به مواد جایگزین؛ قوی تر، نازک تر است، نفوذ پذیری کمتری دارد و باعث بهبود ایمنی و ماندگاری مواد غذایی می شود. این بیوپلیمرها با گرافن (برنده جایزه نوبل) ترکیب می شوند که از کربن گرفته شده و در سطح اتمی از الماس قویتر است. به عبارتی با افزودن گرافن، می توان تورافن را بهینه کرد.

پلاستیک های زیست تخریب پذیری که در حال حاضر وجود دارند، به کمپوست تجاری متکی هستند که در این راستا از انرژی برای گرم کردن کمپوست استفاده می شود. بعلاوه برخی از بیوپلاستیک ها هنگام تجزیه، گاز متان تولید می کنند که به میزان 25 برابر دی اکسید کربن، پتانسیل گرم کردن کره زمین را دارد.

گائوت جولیوسن، یک کارآفرین، سرمایه گذار ریسک پذیر و دانشیار سابق تجارت، در سال 2018 با هدف اولیه ایجاد یک جایگزین سبز برای کیسه های حمل مواد و ظروف غذا و نوشیدنی، Toraphene را تأسیس کرد.

Toraphene تجهیزات تولید را از تولید کنندگان کیسه های پلاستیکی اجاره کرده و مستقیماً به زنجیره های تأمین موجود متصل می شود. این شرکت در حال مذاکره با برندهای مصرفی عمده، خرده فروشان و تامین کنندگان بسته بندی مواد غذایی است.

11 آذر 1399

منبع:www.toraphene.com

www.bioplasticsmagazine.com

This post is also available in: English

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *