improve plastic recycling

مواد افزودنی برای بهبود خصوصیات پلاستیک بازیافتی

خبر جدید- بر اساس مطالعه انجام شده توسط شرکت مشاوره Conversio، سالانه حدود 250 میلیون تن متریک زباله پلاستیکی در سطح جهان تولید می شود و فقط حدود 20 درصد از این مواد بازیافت می گردند.

در بازیافت مکانیکی، ضایعات پلاستیک خرد و ذوب می شوند تا بازیافت شوند و سپس برای تولید محصولات جدید استفاده می شوند. با این وجود، این ماده بدون فراوری بیشتر، برای بسیاری از کاربردها مناسب نیست. یک دلیل این است که استفاده مکرر و فراوری اغلب به زنجیره های پلیمری آسیب می رساند به طوری که پلاستیک شکننده یا زرد می شود. دلیل دیگر این است که زباله های پلاستیکی اغلب از مخلوطی از انواع مختلف پلاستیک تشکیل شده اند که نمی توانند از یکدیگر جدا شوند. به عنوان مثال، بطری های نوشیدنی از پلی اتیلن ترفتالات (PET) ساخته می شوند، در حالی که درب آنها معمولاً از جنس پلی پروپیلن (PP) است. چنین مخلوطی از پلاستیک های ناسازگار تأثیر منفی قابل ملاحظه ای بر کیفیت دارند.

plast

محققان BASF با ایجاد بسته های افزودنی مختلف برای تثبیت و بهبود کیفیت مواد بازیافت شده، این مشکلات را برطرف کرده اند. در این رابطه، با استفاده از موادی مانند سازگار کننده ها خواص مکانیکی مخلوط های پلیمری را افزایش می دهند و در نتیجه سبب ارتقای خصوصیات پلاستیک های بازیافت شده به روش مکانیکی و محصولات ساخته شده از آنها در چرخه پلاستیک می شوند.

3 دی 1399

منبع: www.bioplasticsmagazine.com

This post is also available in: English

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *