Growth rate of bio-based polymers

نرخ رشد پلیمرهای زیست پایه

خبر جدید- گروه بین المللی nova، متخصص در زمینه بیوپلیمر، گزارش جدیدی با عنوان “پلیمرها و اجزاء سازنده زیست پایه– ظرفیت ها، تولید و روندهای جهانی 2025-2020″ ارائه داده اند که در آن، اطلاعات مربوط به ظرفیت ها و تولید پلیمرهای زیست پایه در سال 2020 منتشر گردیده و شاخص های مورد نظر برای سال 2025 نیز پیش بینی شده است.

در سال 2020، حجم کلی تولید پلیمرهای زیست پایه 4.2 میلیون تن بود که این مقدار 1٪ از کل حجم تولید پلیمرهای با منشا فسیلی را تشکیل می دهد. برای اولین بار پس از سال ها، نرخ رشد مرکب سالانه (CAGR) پلیمرهای زیست پایه 8٪  گزارش شد که به طور قابل توجهی بالاتر از رشد کلی پلیمرهای بر پایه فسیلی (3-4٪) می باشد. انتظار می رود که رشد نرخ مرکب سالانه تا سال 2025 ادامه داشته باشد. افزایش ظرفیت تولید پلیمرهای زیست پایه ازسال 2019 تا 2020، عمدتا بر اساس گسترش تولید پلی لاکتیک اسید (PLA) و پلی بوتیلن آدیپات-کو ترفتالات (PBAT) در آسیا و همچنین تولید رزین اپوکسی در سراسر جهان است. بعلاوه، افزایش ظرفیت تولید پلی بوتیلن سوکسینات و کوپلیمرهای آن (PBS (X)) و پلی اتیلن (PE) و پلی اورتان های (PUR) زیست پایه نیز در سال 2020 گزارش شده است.

به طور کلی، حدود 0.006٪ از زمین های کشاورزی دنیا می تواند نیاز جهانی به منابع پلیمرهای زیست پایه را فراهم کند. بیومس اصلی برای تولید مواد بر پایه زیستی گلیسرول می باشد که یکی از محصولات جانبی تولید شده توسط موجودات زنده است. نشاسته و قندها نیز به ترتیب 24% و 16% از بیومس مورد استفاده در این نوع پلیمرها را تشکیل می دهند، که هر دو این مواد از محصولاتی مانند ذرت، چغندر قند یا نیشکر تهیه می شوند. همچنین بررسی ها نشان داده اند که 12٪ از این مواد بیومس از روغن های گیاهی غیر خوراکی مانند روغن کرچک، 9٪ از سلولز و 2٪ از روغن گیاهی خوراکی تامین می گردد.

13 بهمن 1399

منبع: www.bioplasticsmagazine.com

This post is also available in: English

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *